Zeker op Weg

Veelgestelde vragen bestelautoverzekering

Bij Bestelpolis hebben wij de meest voorkomende vragen en antwoorden omtrent bestelauto verzekeringen voor je op een rij gezet. Heb je een andere vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem dan contact met ons op.

Algemeen

  • Kan ik mijn premie in termijnen betalen?

    De premie voor de verzekering kun je naar wens per jaar of per maand betalen. Bij sommige verzekeraars is het ook mogelijk om per halfjaar of per kwartaal te betalen. Kies je voor betaling per maand, dan is dat alleen mogelijk middels automatisch incasso. Als je kiest voor jaarbetaling dan is het ook mogelijk om de verzekeringspremie door middel van een bankoverschrijving te betalen.

  • Ontvang ik direct de verzekeringspolis en groene kaart na mijn aanvraag?

    Na acceptatie van je aanvraag ontvang je direct de verzekeringspolis en de groene kaart per e-mail. Dit is het bewijs dat je bestelauto verzekerd is. Heb je toch nog vragen? Dan kun je altijd contact opnemen met Bestelpolis.

  • Welke typen autos kan ik verzekeren op een bestelauto polis?

    De bestelautoverzekeringen zijn bedoeld voor bedrijfsauto's (op grijs kenteken) met een ledig gewicht tot maximaal 3500 kilogram.

  • Hoe kan ik het voertuig op mijn bedrijfsnaam verzekeren?

    Bij het aanvragen van de verzekering dien je zowel de gegevens van de hoofdbestuurder als van de aanvrager van de verzekering op te geven. De aanvrager is in dit geval het bedrijf, hier dien je dus de bedrijfsgegevens invullen zodat de verzekering op naam van het bedrijf komt te staan.

    De hoofdbestuurder is altijd een natuurlijke persoon. Hier dien je dus je eigen gegevens in te vullen als bestuurder, of de gegevens van de persoon die de auto hoofdzakelijk gaat gebruiken.

Bestelauto verzekering

  • Is een verzekeraar verplicht om mijn bestelautoverzekering te accepteren?

    Na het aanvragen van een verzekering kijkt de verzekeraar naar een aantal factoren zoals gegevens van de bestuurder, de gewenste dekking, het gebruik van de bestelauto en het schadeverleden van de aanvrager. Deze dienen in lijn te zijn met de acceptatiecriteria van de verzekeraar. Een verzekeraar is niet verplicht om de aanvraag te accepteren als deze niet binnen de acceptatie normen valt.

  • Geeft Bestelpolis ook een royementsverklaring (bonus malus) af?

    Vanzelfsprekend geven de verzekeraars waarmee Bestelpolis samenwerkt een royementsverklaring af bij het beëindigen van je verzekering. Voor elk jaar dat je schadevrij rijdt, bouw je één schadevrij jaar op. Als je een nieuwe klant bent bij Bestelpolis, dan gelden de schadevrije jaren die je bij een andere verzekering hebt opgebouwd uiteraard ook bij ons. Daarvoor moet je wel de royementsverklaring van je vorige verzekeraar overleggen.

  • Kan ik een bedrijfsauto verzekeren zonder rijbewijs?

    Het is wettelijk niet toegestaan om zonder rijbewijs een voertuig te besturen. Dus ook voor een bestelautoverzekering ben je verplicht om een geldig rijbewijs te hebben. Het is wel mogelijk om een bestelauto te kopen en anderen erin te laten rijden, al zullen niet alle verzekeraars dat accepteren. Als je een vergelijking maakt in onze vergelijker dan zie je direct welke mogelijkheden wij kunnen bieden.

    Het kan voorkomen dat een bestelauto, welke zakelijk wordt gebruikt, dat de regelmatige bestuurder niet de eigenaar zelf is. Dat kan bijvoorbeeld ook een bedrijf zijn. De bestuurder moet uiteraard wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Al stellen sommige verzekeraars verplicht dat ook de eigenaar in het bezit is van een rijbewijs.

  • Hoe kan ik mijn verzekering bij Bestelpolis beëindigen?

    Er zijn twee aanleidingen om je bestelautoverzekering bij Bestelpolis te beëindigen. Dit kan tussentijds of na verkoop van het voertuig. Op de pagina Verzekering opzeggen leggen we uit hoe je de verzekering kunt opzeggen.

Bestelpolis

  • Wat zijn de openingstijden van Bestelpolis?

    Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week via e-mail contact opnemen met Bestelpolis. Het aanvragen van een voorlopige dekking, het afsluiten van een verzekering, het doorgeven van mutaties of het melden van een schade kun je allemaal via deze site doen.

    Heb je een vraag? Kijk eerst bij de veelgestelde vragen. Voor alle andere vragen, mutaties op uw verzekering en schademeldingen kun je terecht bij de Bestelpolis klantenservice.

  • Wat is het adres van Bestelpolis?

    Het adres van Bestelpolis voor het insturen van schadeformulieren, opzeggingen en overige correspondentie is:

    Administratie Bestelpolis
    Postbus 6740
    6503 GE Nijmegen

    Veel dingen kun je echter ook zelf online regelen via onze klantenservice pagina. Voor vragen kun je gebruik maken van ons contactformulier of je kunt ons per e-mail bereiken op info@bestelpolis.nl .

  • Hoe lang is Bestelpolis al actief op internet?

    Bestelpolis is onderdeel van Netpolis, dé pionier op het gebied van verzekeren via internet. Al in 1998 zijn wij gestart met het aanbieden van autoverzekeringen en inmiddels behoren we tot de belangrijkste aanbieders van verzekeringen op het internet. Enkele jaren later is Bestelpolis toegevoegd als dé specialist in zakelijke autoverzekeringen. Netpolis en Bestelpolis zijn nog steeds één van de voorlopers als het gaat om betrouwbaarheid, gemak en efficiency van verzekeren via internet.

  • Waar kan ik de Dienstenwijzer downloaden?

    Bestelpolis is een handelsnaam van Netpolis, en beschikt over alle benodigde vergunningen in verband met de Wet op het financieel toezicht (Wft) en is geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en aangesloten bij het Klachteninstituut Verzekeringen. De Dienstenwijzer met alle informatie kun je hier downloaden.

Schade

  • Wat moet ik doen bij schade?

    In geval van schade dien je altijd, samen met de tegenpartij, een Europees Schadeformulier volledig in te vullen en te ondertekenen. Je kunt dan later thuis de achterzijde van het formulier volledig invullen en dit daarna aan ons toesturen.

    Als de tegenpartij aansprakelijk is voor de schade, en je hebt een verhaalsbijstand dekking of een WA volledig casco verzekering, dan zullen wij proberen de schade voor je te verhalen. Wij vragen je in dat geval het speciale schadeaangifte formulier op de site in te vullen. Bestelpolis schakelt dan direct een expert in.

  • Met wie moet ik contact opnemen voor hulp bij een ongeval?

    Bestelpolis werkt voor hulp bij een ongeval samen met erkende hulpverleners. Bij de Groene Kaart heb je ook een hulpkaart ontvangen met alle telefoonnummers van de Verzekeraars Hulpdienst. Deze dienst is 24 uur per dag bereikbaar en biedt professionele hulp bij een ongeval.

  • Hoe snel komt de schade-expert de schade beoordelen?

    Wanneer Bestelpolis je schademelding ontvangt, en er moet een expert worden ingeschakeld, dan zal de expert doorgaans binnen één werkdag de schade beoordelen. Voorwaarde is wel dat wij de melding voor 11.00 uur 's morgens hebben ontvangen. Geef je de schade in het weekend door, dan kan het een dag langer duren voor de expert langskomt.

  • Wat moet ik doen als mijn schade is veroorzaakt door een onbekende dader?

    Wanneer je voertuig all risk (WA + Volledig Casco) verzekerd is, kun je de schade uiteraard gewoon claimen. Wel heeft dat dan gevolgen voor de positie op de bonusmalus-ladder. Bereken dus van tevoren of de claim je niet meer korting kost, dan je in totaal vergoed krijgt.

    In sommige gevallen kun je een beroep doen op het Waarborgfonds in Rijswijk. Dit fonds is speciaal in het leven geroepen voor schades die veroorzaakt zijn door onbekenden of door onverzekerden. Het Waarborgfonds stelt wel strenge voorwaarden aan een eventuele vergoeding van de schade. In veel gevallen wordt een beroep op het fonds dan ook afgewezen. Meer informatie over het Waarborgfonds en de voorwaarden om een claim in te dienen vind je op de website van het fonds (www.waarborgfonds.nl).

  • Waar kan ik schade aan mijn voertuig melden?

    Het is belangrijk dat je schade zo snel mogelijk meldt. Bij voorkeur nog dezelfde dag, maar als je in het weekend of op een feestdag schade hebt opgelopen, kun je het ook de volgende werkdag doorgeven.

    Vul bij schade altijd een schadeformulier in en laat deze, voor zover van toepassing, ook door de tegenpartij ondertekenen. Als je niet in het bezit bent van een Europees Schadeformulier kun je deze downloaden van onze site. Ook kun je de schade melden via het schademeldingsformulier op deze site.

  • Als ik alleen WA-verzekerd ben, wat doet Bestelpolis dan voor mij bij schade?

    Bij elke Bestelpolis autoverzekering kun je aanvullend een verhaalsbijstandverzekering aanvragen. Als je zo'n verzekering hebt zal Bestelpolis te allen tijde proberen de schade voor je te verhalen op de schuldige tegenpartij. Indien je bij de aanvraag hebt aangegeven dat je geen verhaalsbijstand wenst dan dien je zelf de schade op de tegenpartij te verhalen. Het is dus sterk aan te raden gebruik te maken van de goedkope verhaalsbijstand dekking van Bestelpolis.

Bereken je bestelpremie:
Postcode
Huisnr
Toevoeging
Geboortedatum
Kamer van Koophandel 02073737 AFM Wft vergunning 12011322 KiFiD Aangesloten bij het KiFiD
Bestelpolis.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.